האיש שחזה את התופת: "התעלמו מכל ההתרעות שלי"

המהדורה המרכזית 1 Comment on האיש שחזה את התופת: "התעלמו מכל ההתרעות שלי"

רפאל חיון, אזרח האוסף באופן פרטי ובהתנדבות מודיעין מעזה התריע עוד בשנת 2019 כי החמאס נערכים לכיבוש יישובים. כחודש ימים לפני מתקפת הפתע התריע שוב לגורמים בצה"ל אשר דחו על הסף את התרחיש: "זאת פנטזיה". בראיון דרמטי לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' הוא גולל את האזהרות וההתעלמות: "אם היה לי עכשיו את הציוד האירוע לא היה קורה"

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רפאל חיון, אזרח פרטי שאוסף מודיעין מעזה התראיין הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן: "כבר שנים שאני מתריע בפני גורמים רלוונטים בצבא – חמאס מתכננים לפלוש לשטח ישראל".

כך הכול התחיל: "לפני הרבה שנים שוטטתי ברשת ובמקרה שמעתי ערבים שמדברים ביניהם על חלוקת פחיות לחיילים. זה היה נשמע תמוה והעברתי את המידע לצה"ל, למחרת הודיעו לי 'הצלת את החיילים'. מאז הכל היסטוריה. בהתחלה לא הבנתי ערבית, אבל לפי טון הדיבור הבנתי שמשהו כאן שווה בירור ושלחתי למערכת הביטחון. כל הקלטה הייתה פצצה". חיון הרחיב את המערך: "בהמשך כבר גייסתי עשרות מתנדבים שמסייעים לי. אנחנו מכסים את כל הגזרות. בגבולות, ביו"ש, ובכל מקום".

חזה את הכל במדויק: "כבר ב-2019 הם התחילו להיערך למבצע גדול. ב-2022 הם כבר תכננו ממש אירוע השתלטות על כל העוטף. ולצערי באימונים הצליח להם הרבה פחות מאשר במציאות האיומה שחווינו. פתחתי קבוצות תקשורת עם גורמי צבא, והעברתי את כל המידע שהיה ברשותי. בדרך כלל התייחסו אליי ברצינות, משום מה הפעם לא האמינו שזה ריאלי. ענו לי 'שימשיכו עם מה שהם עושים, הם בעולם דמיוני'. לפני חמישה חודשים משרד התקשורת שללו לי את האישור בעקבות בקשה מגורם בכיר בצה"ל – אני יכול להצהיר בפה מלא – אם היה לי עכשיו את הציוד האירוע לא היה קורה".

ובזמן אמת: "באירוע עצמו, כאשר התחיל התופת – התקשרתי להמון חברים שלי בעוטף ואף אחד לא היה זמין. נחלצתי מייד לעזרה וב"ה הצלחתי לחלץ יותר מ-30 איש ע"י הכוונה של כוחות הביטחון. אחרי האירוע התקשר אליי אחד מבכירי מערכת הביטחון והקצה לי צוות לוחמים שיעשו כל מה שאורה להם בהמשך מבצע ההצלה". ולא תאמינו: "לצערי גם עכשיו עוד לא החזירו לי את הרישיון וזה עצוב מאוד".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות